ESP – Effektiv salgsproces

Relevant for alle, der arbejder med salg på et hvilket som helst niveau

Ingen ønsker at blive solgt til, men alle elsker at købe

Den rigtige tilgang til kunderne og en effektiv systematik gør hele forskellen

Salg

I de fleste virksomheder er salg helt afgørende for succes. Ikke desto mindre er det en disciplin, som ofte får alt for lidt opmærksomhed.

De sidste 15 – 20 år har der været meget fokus på optimering, effektivisering og tekniske hjælpemidler, ofte relateret til alle de muligheder internettet byder på, og i begejstringen for alt det nye, har mange glemt hvordan man sælger.

Det er vigtigt at optimere, men man kan jo ikke optimere sig til et godt resultat, uden at have en omsætning at optimere på.

Salg må derfor siges at være en vigtig disciplin, som det godt kan betale sig at investere lidt tid i at blive bedre til.

Sælgere

Du har måske bemærket, at der er meget stor forskel på, hvordan de sælgere du selv kommer i kontakt med griber tingene an.

Tag telefonsælgeren, som taler løs, om alt det gode de vil os, med en næsten ustoppelig opremsning af hvad de kan. Dét, uden på noget tidspunkt at høre lidt om, hvad vi egentlig måtte have af behov, i relation til det de tilbyder.

Prøv også at overveje hvordan du reagerer på sådanne opkald – Hvor ofte har den fremgangsmåde resulteret i, at du selv har købt noget? Hvis det overhovedet er tilfældet.

Modsat har du sikkert også oplevet sælgere, du synes godt om. Selvom der måske er langt i mellem dem, tror vi de fleste har en eller flere favoritter, som det faktisk er en fornøjelse at tale med, og det er netop hos dem vi lægger vores ordrer, hvis det da ellers er muligt.

Det er fristende at tro, at vi synes godt om en bestemt sælger, fordi de passer bedre til netop vores personlighed. Sjovt nok er det bare de samme sælgere, der er populære hos alle –  altså også selvom der er meget forskellighed på dem de sælger til. Personlighed og kemi er altså ikke hele forklaringen.

Det vil du lære på vores ESP-forløb.

Værdiskabende viden og grundlag for holdbar vækst
– Det er hvad vi hjælper organisationer, virksomheder, selvstændige, iværksættere og ledere med

Effektiv salgsproces – lær teknikkerne

ESP er et praktiskanvendeligt og resultatorienteret salgssystem, der omfatter salgsteknik, salgsværktøj, salgsplanlægning, salgsproces og salgsledelse.

Opbygget på baggrund af anerkendte systemer og teorier

ESP – Effektiv SalgsProces – er opbygget omkring anerkendte, gennemprøvede og effektive systemer, som sikrer at ingen kundeemner tabes på gulvet. Samtidig anvendes der velkendte, psykologiske metoder i tilgangen til kunderne.

På kurset lærer du den grundlæggende salgspsykologi, en særlig 4-faset salgsteknik og en række effektive metoder til at lukke salget. Derudover udvikler du dine egne salgsværktøjer, der omfatter definition af jeres Unique Selling Points, elevatortaler og hvordan du opbygger et godt, effektivt og konverterende salgsmanus.

Endelig lærer du, hvordan du arbejder med et salgsværktøj, der sikrer dig en stringent salgsproces, resultatgivende målsætning, samt effektiv prioritering, planlægning og opfølgning på kundeemnerne.

Kort sagt: Det som gør dig til en af de gode sælgere!

ESP er en læringsproces

ESP-forløbet er opbygget i 2 moduler. Hvert modul varer en dag og afholdes med en uges mellemrum – eller hvad der passer for dig eller dit firma. På hver undervisningsdag får du direkte implementerbare værktøjer og skabeloner til hvert trin i læringsforløbet. Samtidig sikrer konkrete arbejdsopgaver mellem de to moduler, at du får anvendt ESP i praksis, så det ikke bare bliver endnu et ringbind på hylden og et flot diplom på din væg.

Efter gennemført ESP-forløb har du lært en helt ny metode til effektivt salg, der samtidig skaber langvarige relationer til dine kunder. Relationer, der betyder, at du altid er velkommen til at ringe tilbage, når du vil lave mersalg eller sælge dem andre produkter. Fordi du er blevet en af de gode sælgere – og ikke bare er en kold kanvasrytter, som er irriterende at få i telefonen.

Ja tak, jeg vil gerne høre mere om Effektiv SalgsProces

Vil du vide mere om Effektiv SalgsProces, og hvornår vi holder uddannelsen i nærheden af dig?

Eller kunne du tænke dig ESP-forløbet afholdt internt i din virksomhed?

Udfyld kontaktformularen her – Så kontakter vi dig inden for 24 timer på hverdage.





To moduler, to dage
og en verden til forskel

ESP – Effektiv SalgsProces er opdelt i to moduler, der afholdes
over to dage med en uges mellemrum.

På den første kursusdag lærer du en effektiv salgsteknik, der giver
dig en helt ny tilgang til salg, og salgsværktøjer, der gør det lettere
at foretage salget. Dagen afsluttes med, at du får udleveret et sæt
praktiske opgaver, du nemt kan implementere og løse med
konkrete kundeemner fra dit eget salgsarbejde.

På den anden kursusdag gennemgår vi dine erfaringer med
opgaverne, samt dykker ned i, hvordan du får en effektiv
salgsproces med et effektivt salgsstyrtingsværktøj. Det giver
dig mulighed for at definere salgsprocessen, prioritere kunderne
og styre processen for hvert eneste kundeemne.

Du får både dokumentation, implementerbare værktøjer og
skabeloner til hvert trin og mulighed for at afprøve teorien i praksis
i løbet af læringsforløbet.

Det øger chancerne for, at du rent faktisk også får brugt det lærte
i praksis – og hurtigt får udbytte af din deltagelse på ESP-forløbet.

Program

Dag 1

Salgsteknik - lær at sælge

• Grundlæggende salgspsykologi

• 4-fase salgsteknik

• Lukketeknikker

Salgsværktøjer - der gør det lettere at sælge

• Definering af USP'er

• Elevatortaler

• Salgsmanus

_______________________________________________________________

Dag 2

Salgsstyringsværktøjer - der sikrer effektivitet

• Definering af din salgsproces

• At sætte mål for handlinger, der skaber resultater

• Salgsopfølgning

• Tid og prioritering

Jeg er overbevist – Lær mig ESP!

Send din e-mailadresse.

Vi kontakter dig inden for 24 timer på alle hverdage.